Informacja o przetwarzaniu danych osób upoważnionych do odbioru dziecka ze szkoły
Wykonując dyspozycje art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE 2016: L.119/1), dalej zwane RODO, informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Szkoła Podstawowa w Wielkim Podlesiu,Wielki Podleś 12a, 83-423 Wielki Klincz, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,tel. 58 686 22 34.
2. W każdej sprawie związanej z przetwarzanymi danymi możne się Pani/Pan kontaktować również z wyznaczonym przez szkołę Inspektorem Ochrony Danych pod adresem email:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub listownie: Szkoła Podstawowa w Wielkim Podlesiu,Wielki Podleś 12a, 83-423 Wielki Klincz.
3. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze(art. 6 ust. 1 lit. c RODO),wynikającego z przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, polegającego na zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom. Zebrane dane osobowe przetwarzane są w celu identyfikacji osoby, która została wskazana jako uprawniona do odbioru dziecka, przez jego rodziców/opiekunów prawnych.
4. W uzasadnionych przypadkach szkoła będzie przetwarzać dane na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora danych lub przez osobę trzecią(art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Przykładem celu takiego przetwarzania jest dochodzenie roszczeń lub realizacja działań na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa osobom i mieniu.
5. Placówka przetwarza Pani/Pana dane osobowe w postaci imienia i nazwiska, które zostały podane przez rodziców/opiekunów prawnych dziecka w celu upoważnienia Państwa do odbioru dziecka ze szkoły. W celu weryfikacji tożsamości osoby upoważnionej do odbioru dziecka może zostać Pani/Pan poproszona/poproszony o okazanie dokumentu osobistego lub innego dokumentu zawierającego co najmniej imię i nazwisko oraz zdjęcie (takim dokumentem będzie np. paszport, prawo jazdy, legitymacja studencka).
6. Pozyskane przez administratora dane osobowe będą przechowywane przez okres 1 roku od zaprzestania uczęszczania dziecka do szkoły.
7. Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być podmioty, którym przekazano dane osobowe – z wyjątkiem organów publicznych, które mogą otrzymać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania administracyjnego. Odbiorcami mogą być podmioty wspierające szkołę w realizowaniu statutowych zadań, w szczególności w zakresie obsługi informatycznej, prawnej, księgowej, ochrony osób i mienia lub ochrony danych.
8. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
9. Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych (art. 16 RODO);
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej (art. 17 RODO);
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO);
- prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych na podstawie przesłanki określonej w 6 ust. 1 lit. e-f RODO (art. 21 RODO);
- prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
10. Gromadzone dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.